Direktlänk till inlägg 2 juli 2011

Jag vill förverkliga min dröm !!!

Av Ulrica Wallberg - 2 juli 2011 10:02

Jag tycker att vi svenskar är så tråkiga och oförutsägbara , vi har en så liten ram innom vilken vi rör oss och är nöjda. Att sträva efter saker och nå uppsatta mål är bara fantasier som vi aldrig förverkligar för vi är så nöjda med det vi har hela tiden.Få är de som tar chansen och vågar sticka ut , dessa beundrar jag mycket ,De som har en dröm som de förverkligar , även om den inte innebär rikedom och ett liv i lyx , utan bara ger personen tillfredställelse och man kan se att en nöjdare människa finns inte för den har fått leva sin dröm.Jag läser en bok som handlar om att förverkliga sina drömmar och våga ge sig själv den chansen att leva det liv man drömmer om , det behöver inte alls betyda att man ska bli rik på pengar utan snarare att man ska få ett rikt liv genom att göra det man innerst inne vill....

  I min dröm finns det massor av saker som jag vill hinna göra innan det är försent , men utan att försaka eller förminska någon annan , jag vill inte offra min familj på bekostnad av min dröm , de ska vara delaktiga och samtidigt kunna följa sina drömmar...men hur vet man vart man ska börja ? och hur lång tid får det ta att nå dit ?  Om hela livet är en lång strävan och man aldrig ommer till skott med att göra slag i saken och få göra det man verkligen vill är väl allt väldigt meningslöst ,? vilka minnen ska man leva på när man blir gammal , att man gjorde samma saker varje dag och barnen växte upp och sen var vi gammla ???  Jag vill sitta på ålderns höst , väldigt nöjd och tillfreds med mig själv med det jag har åstakommit och hur mitt liv har varit , inte utan att ångra en massa saker för då har man inte levt , det är genom misstagen vi lär oss , men kunna sitta och titta tillbaks på ett liv fullt av roliga händelser och där jag har förverkligat min dröm !!!

Jag tänker inte avslöja just nu vad min dröm består av , men den är levande innom mig varje dag och när jag har kommit ett par steg närmare är jag nästan där, nästan.....


     Det finns de som går genom livet med en brinnande längtan och som tyvärr dör med den , de tog aldrig chansen eller så la de av att leva.....så sorgligt och så oerhört tragiskt....man ser exempel varje dag på människor som är missnöjda och inte alls gör det de vill göra med sina liv egentligen , men vad hindrar då dem? vad stoppar dem ifrån att ta chansen att leva det liv de egentligen vill?. Många har ingen plan , de landade på ett arbete eller i en relation av en slump och nu ärde låsta i sin vardag och kommer aldrig ta chansen....Jag hoppas att fler skulle sätta av tid att fundera på vad de egentligen har för mål i livet , tänka över sina liv och göra slag i saken satsa allt , våga och vinna är det som gör skillnaden , en stor förändring är det många behöver , i arbetet i relationer och i livet för övrigt....

Satsa och våga vinna , man lever bara en gång.......det går fort och varje dag är en dag minus.....kom igen , hitta din dröm....

   
 
John

John

2 juli 2011 11:18

Mycket klokt inlägg.

Ibland vet man inte säkert vart man ska och då blir det så svårt..inte kunna se riktiningen.
Men ditt inlägg visar lite väg och är mycket värdefullt.

Hoppas du har en fin lördag!

Kram

http://www.http://johnhellstrand.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrica Wallberg - 16 augusti 2011 08:17

Nu lämnar jag den här portalen och flyttar,  Min nya blogg finns på . blogg.mama.nu/litenmamma/ Hoppas vi syns där kramar !!! ...

Av Ulrica Wallberg - 7 augusti 2011 16:05

Igår var vi ute och åt och drack gott med goda vänner , vi var på Klinta bykrog i Köpingsvik här på Öland och jag kan varmt rekommendera dem vidare .Men idag är vi väldigt trötta och orkar inte sysselsätta lilla bus hela tiden, så när inte maten pass...

Av Ulrica Wallberg - 6 augusti 2011 11:09

Nu sitter vi i solen och ska straxt springa ned och doppa oss , men jag fick en väldigt stark känsla av det snart är över med varma dagar och lata stunder på sranden idag när jag ringde för att boka bord till kvällen, det behövs inte fick jag till sv...

Av Ulrica Wallberg - 5 augusti 2011 08:42


MMMMM......doftar skolstart ute idag. Men här på Öland startar barnen skolan den 22 / 8 , lääänge till som tur är. Äter min frulle som idag består av macka med skinka och flingor i vanilj yoggi , gott men surt. Igår var vi på stranden hela dan och ...

Av Ulrica Wallberg - 4 augusti 2011 08:22

Vacker morgon och imma på altandörrarna ....kommer ned för att dricka lite kaffe och läsa tidningen i köket.   Öppnar kylen för att ta fram joggyn till Denise och ser då att rödbetsburken har trillat , locket är av och kylen badar i rödbetsaft...tack...

Presentation


En kvinna mitt i livet , bor på Öland och älskar min fina familj !!

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Min last Macarones.....

 

Skriv något....

 

Ovido - Quiz & Flashcards