Direktlänk till inlägg 29 juli 2011

Fredagsmyyys.....

Av Ulrica Wallberg - 29 juli 2011 20:55

Så otroligt dåligt väder , idag har kön till glassbaren ringlat lång hela dan....ALLA var på Köpstaden tror jag .

Nu är det ledig helg som gäller och i morgon bitti styr vi kosan mot efterlängtad auktion , dreglar nästan när jag tänker på vilka fynd jag ska göra...

   Men att hitta något man vill ha är inte alltid så lätt , jag har snöat in på gammalt silver nu , eller egentligen behöver det inte ens vara äkta bara det ser gammalt ut , vill fylla hela köket med detta , och äldre julpynt , men det finns nästan aldrig , det måste vara så att det aldrig ens kommer med på auktioner , familjen stuvar undan det innan dödsboet går under klubban förmodligen , trist , men i morgon kanske jag har tur vem vet ?  

Googla på vackra hem får ni se vad ni får upp ?

Bara vita hem med vita möbler , usch så trist , vill ha en mer personlig stil med mycket färg hemma hos oss...



Den här fina hittade jag  , någonstans fråga inte vart , men två sådana här vore toppen i vårt kök över köksbordet , underbar form på den eller hur ?





REEESA........Resa bort ett tag nu , ja tack lite sol och varmt....

Marrakech....inte fel alls , och vilka hotell , råkade hitta ett för si så där ex antal tusen per natt och visade för min älskling och direkt fick jag frågan vad det är för fel på Turkiet ? , nää inget alls , åker vi dit då ?



     


Ser att min kropp defenitivt behöver sol nu och att hela jag behöver lite värme...

Ser att jag behöver ut på lite härliga middagar om kvällarna och njuta av lite gott vin.... 



Man ska aldrig sluta tänka på hur väldigt kort livet är och hur liten tid vi spenderar med att göra må bra saker för oss själva , lära oss att njuta varje dag är en omöjlighet men att ta små stunder att göra saker vi vill bara för oss själva borde vi öva upp...



   

  Två jag njuter av heela tiden , mina älskade tjejer , ni är finast i hela världen för mig , älskar er så....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrica Wallberg - 16 augusti 2011 08:17

Nu lämnar jag den här portalen och flyttar,  Min nya blogg finns på . blogg.mama.nu/litenmamma/ Hoppas vi syns där kramar !!! ...

Av Ulrica Wallberg - 7 augusti 2011 16:05

Igår var vi ute och åt och drack gott med goda vänner , vi var på Klinta bykrog i Köpingsvik här på Öland och jag kan varmt rekommendera dem vidare .Men idag är vi väldigt trötta och orkar inte sysselsätta lilla bus hela tiden, så när inte maten pass...

Av Ulrica Wallberg - 6 augusti 2011 11:09

Nu sitter vi i solen och ska straxt springa ned och doppa oss , men jag fick en väldigt stark känsla av det snart är över med varma dagar och lata stunder på sranden idag när jag ringde för att boka bord till kvällen, det behövs inte fick jag till sv...

Av Ulrica Wallberg - 5 augusti 2011 08:42


MMMMM......doftar skolstart ute idag. Men här på Öland startar barnen skolan den 22 / 8 , lääänge till som tur är. Äter min frulle som idag består av macka med skinka och flingor i vanilj yoggi , gott men surt. Igår var vi på stranden hela dan och ...

Av Ulrica Wallberg - 4 augusti 2011 08:22

Vacker morgon och imma på altandörrarna ....kommer ned för att dricka lite kaffe och läsa tidningen i köket.   Öppnar kylen för att ta fram joggyn till Denise och ser då att rödbetsburken har trillat , locket är av och kylen badar i rödbetsaft...tack...

Presentation


En kvinna mitt i livet , bor på Öland och älskar min fina familj !!

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Min last Macarones.....

 

Skriv något....

 

Ovido - Quiz & Flashcards