Alla inlägg under juli 2011

Av Ulrica Wallberg - 31 juli 2011 21:29

Inte en chans att vi kom iväg på auktion idag , utan dagen fick ägnas åt annat , dels hade vi stuprör som behövde lagas och sen hade mannen snickeri arbete kvar på sidan av altanen , dels så ville Emilie ha en ensam stund med mig och då drog vi efter lunch in till Hansa och shoppade och myste....

Men efter allt regn var jag så sugen på att fixa iordning lite , jag plockade hem vass och kaffe blomma och dekorerade med ute , tömde vatten ur krukorna och gjorde mys så vi kunde äntligen grilla och också ÄTA UTE fantastiskt har väl inte hänt på en vecka drygt....

     Basilika ifrån min lilla mamma....        Sen till det stora projektet , jag drog in en gren i köket och fyllde den med kärlek..små hjärtan med budskap och lite annat , ganska kul att plocka ned ett hjärta om man ska någonstans och ta med , grattis , eller tack , eller kram.....                          Min hjälp reda , eller ställa till oreda , älskling.....      

  Hjälp en helg är förbi och imorgon är det ny vecka , jobb och trevligheter ska det bli , tänk alla som har haft sin semester nu , ett år till nästa , fy farao .....ganska skönt att inte ha någon då faktiskt och slippa sitta med den ångesten ikväll....sov gott !!!

Av Ulrica Wallberg - 30 juli 2011 17:41

 

Helgen , lördag o söndag , på sommaren är det som om det kvittar för alla dagar är mer eller mindre lördag o söndag....

Vi gör inget särskilt alls , varit på auktion som visade sig vara skräp , gör ett nytt försök imorgon och då åker vi längre....

Regnet har gjort att allt är som en lervälling , överallt är det bara smutsigt och äckligt  , blommorna är de som möjligtvis är nöjda och då menar jag de blommor som var dödsdömda innan regnet och på väg att hamna i komposten....


     Framkallar bilder och dessa här ifrån Stockholmsvistelsen är så härliga , vi var på jättemysigt grill hos Peters syrra Lotta....Denise trivdes  , fick busa med alla kusinbarnen , härligt   Lilla söta Julia...Provar mina skor....   Dans till Eric Saade , Denise rockar loss ordentligt...        Stockholms släkten ser vi så sällan , tyvärr säger jag vore så roligt att ha dem närmare och kunna sticka in på spontan fikor ibland , Här sitter Lotta och jag och snackar , mysigt....       

Av Ulrica Wallberg - 29 juli 2011 20:55

Så otroligt dåligt väder , idag har kön till glassbaren ringlat lång hela dan....ALLA var på Köpstaden tror jag .

Nu är det ledig helg som gäller och i morgon bitti styr vi kosan mot efterlängtad auktion , dreglar nästan när jag tänker på vilka fynd jag ska göra...

   Men att hitta något man vill ha är inte alltid så lätt , jag har snöat in på gammalt silver nu , eller egentligen behöver det inte ens vara äkta bara det ser gammalt ut , vill fylla hela köket med detta , och äldre julpynt , men det finns nästan aldrig , det måste vara så att det aldrig ens kommer med på auktioner , familjen stuvar undan det innan dödsboet går under klubban förmodligen , trist , men i morgon kanske jag har tur vem vet ?  

Googla på vackra hem får ni se vad ni får upp ?

Bara vita hem med vita möbler , usch så trist , vill ha en mer personlig stil med mycket färg hemma hos oss...



Den här fina hittade jag  , någonstans fråga inte vart , men två sådana här vore toppen i vårt kök över köksbordet , underbar form på den eller hur ?





REEESA........Resa bort ett tag nu , ja tack lite sol och varmt....

Marrakech....inte fel alls , och vilka hotell , råkade hitta ett för si så där ex antal tusen per natt och visade för min älskling och direkt fick jag frågan vad det är för fel på Turkiet ? , nää inget alls , åker vi dit då ?



     


Ser att min kropp defenitivt behöver sol nu och att hela jag behöver lite värme...

Ser att jag behöver ut på lite härliga middagar om kvällarna och njuta av lite gott vin.... 



Man ska aldrig sluta tänka på hur väldigt kort livet är och hur liten tid vi spenderar med att göra må bra saker för oss själva , lära oss att njuta varje dag är en omöjlighet men att ta små stunder att göra saker vi vill bara för oss själva borde vi öva upp...



   

  Två jag njuter av heela tiden , mina älskade tjejer , ni är finast i hela världen för mig , älskar er så....

Av Ulrica Wallberg - 28 juli 2011 22:30

Vilket skitväder , kom inte och säg att ni är nöjda med detta regnande , har man semester vill man ha sol och bad inget annat....så otroligt tråkigt och man kan inte göra någonting .Vi hade en plan på skogen och jag ville så gärna ut och plocka bär  , men det slutade aldrig regna....hela dan regn , regn , regn....



et 




   


Positivt 


Det som var roligt idag var Denisens besök hos tandläkarn , gick som på  räls och hon skötte sig fantastiskt bra....

skönt att hennes tänder är fina och att vi borstat på bra !!!



Bläää , för mer regn , jag jobbar men lider med alla som har semester , bit ihop och leta upp en rest resa , hade jag gjort !!!

 





Avslutningsvis , Ernst  på tv , fine Ernst som har så otroligt mycket fina ideer ...

jag njuter av honom och jag njuter snart i nybäddad säng , hade jag varit stenrik hade jag haft någon anställd bara för att hålla mitt sovrum nybäddat och fint hela tiden , älskar frasiga lakan.....god natt !!! 

Av Ulrica Wallberg - 28 juli 2011 07:53

Jag följer slaviskt serien The Tudors på ettan  , den visas onsdagskvällar och då är det jag och en skål ostbågar.....


Vet inte vad det är med serier om gamla kungar och mig men jag tycker det är romantiskt och underbart att få en inblick i hur det var på den tiden....

Kung Henrik VIII och alla hans fruar , en del tog han livet av och det är såklart inte lika romantiskt.....

Sista delen nästa gång , då är tio veckor med onsdagsmys över....




 

Vad gör vi när det regnar ? , de flesta verkar shoppa , men om man vill göra annat vad finns det då ?

Jag läser och försöker hitta något roligt att fördriva tiden med , i flera dagar ska det regna och det som erbjuds är fem olika auktioner , alla på helgen , vi kommer besöka någon helt säkert....

Att dra på Denise sina regnkläder och skicka ut henne i vattenpölarna är också en bra sysselsättning en stund , poolen får bli en båt-bassäng istället. 

Frukt 

läser i dagens tidning att frukt är det bästa för skolbarn att äta , Nyhetsvärdet på vissa artiklar är verkligen stort , eller hur ?

Vi försöker alltid ha frukt hemma så de kan peta i sig hela tiden , och nu när skogen är full av bär kanske man skulle försöka ta sig ut en runda , idag kommer mannen hem tidigt och då kanske det vore läge för bärplock.... 



Naglar är min nya drog och dessa tycker jag var fina , minus spetsen...

Sandra på Intermezzo gör mängder av naglar och är så duktig , ring och boka tid 0485-34077

Så får du också härliga naglar i sommar , perfekt att göra när det regnar...






  Idag är jag superglad också för att min lilla mamma mår mycket bättre , du är guld värd alltid det vet du !!!!

Av Ulrica Wallberg - 27 juli 2011 13:26

Man får vara snabb den här sommaren om man ska hinna njuta av solen , den visar sig tydligen bara i korta etapper och då gäller det att vara med...   Min plats.....   Busungen....   geggamojja....   plask o lek   min plats sa jag....      helt orädd.....        jordgubbsmilkshakes.....  

  Nu mulnade hela himlen och jag ska dra till Glassbaren när mannen kommer hem , här kör vi shift arbete...kram

Av Ulrica Wallberg - 27 juli 2011 09:23

Godmorgon alla , vilken dag , igen......sol och fint precis som det ska vara  ....      

 Svalor , igår när vi kom hem på kvällen efter en liten cykeltur hade en svala trillat ur boet som de har under vårat tak, Peter och grannen fixade fram en stege efter att vi provat slänga upp den i luften så den skulle flyga iväg...men nej , Peter fick klättra högt upp och stoppade in den igen i boet , men senare på kvällen låg den igen nedanför på gången och då var den riktigt skadad så Han fick ge den en liten hjälp med spaden....bäst för den...



   Blommor , sommar och idag poolbad , känns inte som om vattnet är tillräckligt varmt i Sundet just nu för mig....kramar på er

 
Av Ulrica Wallberg - 26 juli 2011 16:23

Vi var på Ikeat , idag köptes äntligen en spegel till Elles rum , hon vill så gärna ha ( som alla teenages) en walk in closet , men i väntan på den blev det en stor spegel.....   Gina Tricot har som vanligt det jag behöver......    

  Jag köpte dessutom två väldigt fina klänningar på rean , 49 kronor styck...inte illa pinkat och perfekta att ha i glassbaren för mig.....

ses....

Presentation


En kvinna mitt i livet , bor på Öland och älskar min fina familj !!

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Min last Macarones.....

 

Skriv något....

 

Ovido - Quiz & Flashcards