Direktlänk till inlägg 28 juli 2011

Rubrik saknas

Av Ulrica Wallberg - 28 juli 2011 07:53

Jag följer slaviskt serien The Tudors på ettan  , den visas onsdagskvällar och då är det jag och en skål ostbågar.....


Vet inte vad det är med serier om gamla kungar och mig men jag tycker det är romantiskt och underbart att få en inblick i hur det var på den tiden....

Kung Henrik VIII och alla hans fruar , en del tog han livet av och det är såklart inte lika romantiskt.....

Sista delen nästa gång , då är tio veckor med onsdagsmys över....




 

Vad gör vi när det regnar ? , de flesta verkar shoppa , men om man vill göra annat vad finns det då ?

Jag läser och försöker hitta något roligt att fördriva tiden med , i flera dagar ska det regna och det som erbjuds är fem olika auktioner , alla på helgen , vi kommer besöka någon helt säkert....

Att dra på Denise sina regnkläder och skicka ut henne i vattenpölarna är också en bra sysselsättning en stund , poolen får bli en båt-bassäng istället. 

Frukt 

läser i dagens tidning att frukt är det bästa för skolbarn att äta , Nyhetsvärdet på vissa artiklar är verkligen stort , eller hur ?

Vi försöker alltid ha frukt hemma så de kan peta i sig hela tiden , och nu när skogen är full av bär kanske man skulle försöka ta sig ut en runda , idag kommer mannen hem tidigt och då kanske det vore läge för bärplock.... 



Naglar är min nya drog och dessa tycker jag var fina , minus spetsen...

Sandra på Intermezzo gör mängder av naglar och är så duktig , ring och boka tid 0485-34077

Så får du också härliga naglar i sommar , perfekt att göra när det regnar...






  Idag är jag superglad också för att min lilla mamma mår mycket bättre , du är guld värd alltid det vet du !!!!

 
 
John

John

28 juli 2011 09:13

Ja kungar har alltid en massa att välja på..avis på honom då men ändå inte.
Undrar om nån av dem var där bara för hans skull eller de bara var(drottning) aspiranter..

http://www.johnhellstrand. blogspot .com

 
ulrica

ulrica

28 juli 2011 10:50

Har du sett serien på tv?
Att bli drottning utan att välja det själv var för många en mardröm , gav du inte kungen en arving var du inget att ha och många var de som fick huvudet avhugget på köpet , hade aldrig velat vara vid hovet , hellre då en adlig liten person med en stor garderob full av klänningar och ett frieri bakom varje hörn , härligt !!!

http://40-ingen-kris.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrica Wallberg - 16 augusti 2011 08:17

Nu lämnar jag den här portalen och flyttar,  Min nya blogg finns på . blogg.mama.nu/litenmamma/ Hoppas vi syns där kramar !!! ...

Av Ulrica Wallberg - 7 augusti 2011 16:05

Igår var vi ute och åt och drack gott med goda vänner , vi var på Klinta bykrog i Köpingsvik här på Öland och jag kan varmt rekommendera dem vidare .Men idag är vi väldigt trötta och orkar inte sysselsätta lilla bus hela tiden, så när inte maten pass...

Av Ulrica Wallberg - 6 augusti 2011 11:09

Nu sitter vi i solen och ska straxt springa ned och doppa oss , men jag fick en väldigt stark känsla av det snart är över med varma dagar och lata stunder på sranden idag när jag ringde för att boka bord till kvällen, det behövs inte fick jag till sv...

Av Ulrica Wallberg - 5 augusti 2011 08:42


MMMMM......doftar skolstart ute idag. Men här på Öland startar barnen skolan den 22 / 8 , lääänge till som tur är. Äter min frulle som idag består av macka med skinka och flingor i vanilj yoggi , gott men surt. Igår var vi på stranden hela dan och ...

Av Ulrica Wallberg - 4 augusti 2011 08:22

Vacker morgon och imma på altandörrarna ....kommer ned för att dricka lite kaffe och läsa tidningen i köket.   Öppnar kylen för att ta fram joggyn till Denise och ser då att rödbetsburken har trillat , locket är av och kylen badar i rödbetsaft...tack...

Presentation


En kvinna mitt i livet , bor på Öland och älskar min fina familj !!

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Min last Macarones.....

 

Skriv något....

 

Ovido - Quiz & Flashcards