Direktlänk till inlägg 15 juni 2011

Rysligt lat !!!!

Av Ulrica Wallberg - 15 juni 2011 08:48

Om jag är , latar mig hela tiden , men hinner ändå med en del , tur att man är kvinna och logisk.....Jag skulle bakat igår men det blev inte så , jag hade fullt upp med att vara mamma och pappa var iväg på jobb....

Idag däremot kanske man skulle försöka igen , eller inte.....vi har ett sko problem att lösa till Emilies avslutning och sen är det faktiskt ledigt ifrån skolan här idag , hela den här veckan känns som ett stort frågetecken och jag tror att barnen kund slutat förra veckan istället....Läser om upprörda föräldrar som inte har dagis på sommaren åt sina barn , katastrof säger jag bara , antar att de betalar dagisavgift för hela året , för den avgiften kommer oavsett stängt eller öppet dagis eller om man har barnet där eller inte , så där sparar kommunen pengar och varför ska alla fröknar behöva ha ledigt samma veckor ? de är som med industrisemestern på 70-talet hela sverige stannade , inte låter det så bra att jämföra våra barn med en industri ? nej , dax att tänka om tror jag för kommunerna så att alla får jobba hur de vill och framförallt hela året om de vill de ,  men då ska man kinna lämna sina barn där de är vana och känner sig trygga , finns väl inget värre än att behöva lämna sitt barn och inte veta hur de har det ?

Jag tror att det kommer bli ändring på detta men det lär nog ta en väldig tid .

Frulle , nu är jag hungrig och idag är Denise full med skorpor , blodiga och en del är inteär inte färdiga än , åhhhh...vilken tid detta tar !!!!

ses ,...:))))

   

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrica Wallberg - 16 augusti 2011 08:17

Nu lämnar jag den här portalen och flyttar,  Min nya blogg finns på . blogg.mama.nu/litenmamma/ Hoppas vi syns där kramar !!! ...

Av Ulrica Wallberg - 7 augusti 2011 16:05

Igår var vi ute och åt och drack gott med goda vänner , vi var på Klinta bykrog i Köpingsvik här på Öland och jag kan varmt rekommendera dem vidare .Men idag är vi väldigt trötta och orkar inte sysselsätta lilla bus hela tiden, så när inte maten pass...

Av Ulrica Wallberg - 6 augusti 2011 11:09

Nu sitter vi i solen och ska straxt springa ned och doppa oss , men jag fick en väldigt stark känsla av det snart är över med varma dagar och lata stunder på sranden idag när jag ringde för att boka bord till kvällen, det behövs inte fick jag till sv...

Av Ulrica Wallberg - 5 augusti 2011 08:42


MMMMM......doftar skolstart ute idag. Men här på Öland startar barnen skolan den 22 / 8 , lääänge till som tur är. Äter min frulle som idag består av macka med skinka och flingor i vanilj yoggi , gott men surt. Igår var vi på stranden hela dan och ...

Av Ulrica Wallberg - 4 augusti 2011 08:22

Vacker morgon och imma på altandörrarna ....kommer ned för att dricka lite kaffe och läsa tidningen i köket.   Öppnar kylen för att ta fram joggyn till Denise och ser då att rödbetsburken har trillat , locket är av och kylen badar i rödbetsaft...tack...

Presentation


En kvinna mitt i livet , bor på Öland och älskar min fina familj !!

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Min last Macarones.....

 

Skriv något....

 

Ovido - Quiz & Flashcards